Partidul PPR a depus plângere penală pentru înaltă trădare împotriva membrilor CSAT

Partidul PPR a depus plângere penală pentru înaltă trădare împotriva membrilor CSAT, ca urmare a deciziei de donare a sistemului antirachetă Patriot.

Partidul PPR, condus de deputatul Mihai Lasca și Răzvan Constantinescu a depus plângere penală, pentru săvârșirea infracțiunii de înaltă trădare,  împotriva președintelui Klaus Werner Iohannis și a membrilor CSAT, care au decis în urma ședinței din 20 iunie 2024 transferul sistemului sol-aer cu bătaie mare PATRIOT, către Forțele Armate ale Ucrainei. 

Motivele plângerii penale pentru săvârșirea infracțiunii de înaltă trădare, prevăzută la art. 398 din Codul penal, coroborat cu art. 394, literele a) b), c) și d) din Codul penal sunt următoarele:

  1. Conform art. 394, litera a) din Codul penal – “provocare de război contra ţării sau de înlesnire a ocupaţiei militare străine” – ajutorarea cu armament a Ucrainei, antrenarea piloților ucraineni și restul acțiunilor făcute la adăpostul unor hotărâri ale CSAT sunt instigări care pot provoca un război cu Federația Rusă. Acesta este elementul material al infracțiunii de trădare în forma de la art. 394, litera a) din Codul penal, coroborat cu art. 398 din Codul penal.
  2. Conform art. 394, litera b) din Codul penal – “subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului” – donarea stației Patriot reprezintă o subminare a capacității de apărare a României. De asemenea, achizițiile de armament prin încălcarea legii Offsetului, în termeni defavorabili României, reprezintă un act de înaltă corupție și subminare a economiei naționale. Prin acest act iresponsabil de donație, România pierde peste 1 miliard de dolari americani de la bugetul Ministerul Apărării Naționale și, astfel, se produce inclusiv o subminare a finanțelor publice. 
  3. Conform art. 394, litera c) din Codul penal – anume “aservirea față de o putere străină”, Codul Penal nu face diferența între a conspira cu Rusia, Ucraina sau Statele Unite ale Americii.

Este binecunoscut faptul că în urma vizitei sale din Statele Unite ale Americii în mai 2024, președintelui Iohannis i s-a pus în vedere de către administrația Biden să cedeze unul din sistemele Patriot deținute de România Ucrainei.

Aceasta este declarația președintelui României de la acel moment: 

Există evident nevoia unor sisteme de apărare antiaeriană în Ucraina. Sisteme avansate. În ultimele săptămâni există o discuție despre cine poate să pună la dispoziție Ucrainei sisteme Patriot pentru apărare antiaeriană. Aceste discuții au ajuns și la noi. Și președintele Biden a pus în discuție asta și am spus că suntem dispuși.” 

Devine astfel evidentă aservirea față de Statele Unite ale Americii și față de interesele acestei puteri.

  1. Conform art. 394, litera d) din Codul penal – “ajutarea unei puteri sau organizaţii străine pentru desfăşurarea unei activităţi ostile împotriva securităţii naţionale” – România ajută puteri străine (SUA, Ucraina) pentru operațiuni ostile împotriva unei alte puteri, în cazul acesta Rusia, care ulterior se pot repercuta asupra securității naționale.

Decizia CSAT din data de 20.06.2024 implică România într-o amenințare gravă împotriva siguranței naționale prin faptul că poate atrage replica Rusiei.

România nu are niciun interes sau câștig militar ori politic din războiul ruso-ucrainean, un război între două state în afara alianței NATO, astfel că subordonarea, alinierea și subminarea în raport cu Ucraina a României nu are nici cea mai mică justificare.

Mai mult, sistemul Patriot era, la data ședinței CSAT proprietate publică a statului român, ceea ce îi dădea caracter inalienabil, conform art. 136, al. 4 din Constituția României. Proprietatea publică nu poate fi înstrăinată în niciun mod de statul român, fie cu titlu oneros, fie cu titlu gratuit.

Viitorul României aparține patrioților!